Українська мова 7- Б клас

 Завдання. 22.05 

Контрольна робота
Службові частини мови
 1. Прийменник ужито в кожному сполученні слів рядка:
а) викопали навкруги фортеці, знайшов у портфелі, дощ і сніг;
 б) лунає навкруги, грався з ними, чуйний і уважний;
 в) вітер з півночі, помилився через неуважність, бачив коло лісу.
2. У якому рядку всі прийменники пишуться через дефіс?
А) Із/за, з/під, з/попід, з/поміж, з/посеред.
Б) З/поза, з/за, в/наслідок, по/при, не/зважаючи на.
В) За/для, за/ради, по/серед, по/руч, в/наслідок.
Г) Незалежно/ від, згідно/з, під/час, відповідно/до, з/понад.
3. Сполучник з’єднує частини складного речення у варіанті:
 а) Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.
б) Не тільки мотузок, а й терпець рветься.
 в) Дзвони грають, бо моя воскресає душа.
4. Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:
А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя (П. Панч).
Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли (М. Коцюбинський).
В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів (І. Франко).
Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя (А. Шиян).
5. У якому рядку всі сполучники складні?
А) Щоб, немов, ніж, якби, раз.
Б) Якщо, теж, також, бо, немовби.
В) Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.
Г) Начебто, цебто, щоб, буцімто, але
6. Тільки частки записано в рядку:
а) навіть, нехай, немов, попід;
 б) майже, не, невже, лише;
в) посеред, а, хай, ні.
7.   Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишемо разом.
А Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.
Б Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.
В Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.
Г Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.
8. Зніміть риску, запишіть правильно:
із/за, з/поміж, за/для, з/посеред, з/метою, в/продовж, по/біля.
9. Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники: що, аби, як, ніби, та, а, і, або, якщо, щоб, але, чи, хоч, коли, проте, ані.



10. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.
1 Прийменник
А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється
2 Сполучник
Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.
3 Частка
В Ох, яка буря знялася на морі.
Г Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо.



11. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.
1 Прийменник
А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється
2 Сполучник
Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє
3 Частка
В Впали сніги, вдарила люта зима
Г Стрункі сосни велично впираються вершинами в небо

Завдання 14.05.

Виконайте тестові завдання


1. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

А Треба дзвінкий голос мати, що/б гарно співати.
 Б Ми не розлучимось з тобою, що/б не сталось. 
В Повідомили про/те, що зустріч відбудеться завтра. 
Г Наша пісня — то/ж душа народу, його сила і могуть. 
 Д. Вибач мені, брате, за/те, що спізнився з допомогою.

2.Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

А Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.
 Б Що/б не трапилося — будь людиною. 
В Що/б там не кричало, біжи й не оглядайся. 
Г Що/б не робив — роби добре. 
Д Що/б жить — ні в кого права не питаюсь!

3.Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

А Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш. 
Б Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину.
В Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова.
 Г Я мушу книжки читати, що/б очі мої не осліпли.
 Д Як/би не тис мороз, а весна буде.

4.Виділену сполуку треба писати окремо в реченні
А Як/би там не було, а комусь належало це перевірити.
 Б Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась. 
В Як/би ви знали, паничі, як люди плачуть живучи. 
Г Як/би відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці. 
Д Як/би не було зими, за кожух не дбали б ми.

5. Правильно вжито прийменник у варіанті
А виконувати по зразку

Б вишивати по шовку
В лекція по історії
Г проживати по адресі
Д їхати по виклику

6.Неправильно вжито прийменник у реченні
А Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.
Б Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.
В Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.
Г Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.
Д У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.

7. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
А Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.
Б Як/би не було важко, іди до своєї мети.
В Як/би знав я чари, що спиняють хмари.
Г Як/би там не було, ми мали це перевірити.
Д Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.

8. Прийменник помилково вжито в реченні
А Гол забили через помилку центрального захисника.
Б Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.
В Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.
Г Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.

9. Сполучник умови вжито в реченні
А Принеси води, бо дуже хочу пити.
Б З’явились хмари, так що буде дощ.
В Коли бажання добре, то й дорога легка.
Г На те коня кують, щоб не спотикався.
Д Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.

10 . Усі сполучники сурядності в рядку
А щоби, котрий, також, зате
Б але, й, та, або
В де, з тим щоб, однак, чий
Г хоч, як, одначе, і
Д тому що, зате, який, ні
А
Б
В
Г
Д
11. Усі сполучники підрядності в рядку
А якщо, бо, наче, та
Б який, чий, і, як
В немовби, неначе, або, аби
Г тобто, неначе, зате, як
Д коли, куди, щоб, як

12Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у рядку
А Я люблю тебе, друже, за(те), що в очах твоїх море синіє.
Б Як(би) не було ночі, то не знали б, що таке день.
В Як(би) там не було, комусь належало це перевірити...
Г Вони боролися за(те), щоб ми сьогодні жили у вільній країні.
Д Він говорить те(ж), що й інші свідки.

1. Перейдіть за посиланням та повторіть відомості з теми  "Прийменник як службова частина мови"    http://moodle.mdu.in.ua/mod/book/view.php?id=7910

2. Перегляньте відеоурок https://youtu.be/zhBa2Tu7naM

2. Виконайте завдання

1.      “Ти - редактор”
Вибери з дужок потрібний прийменник, утвори словосполучення, поставивши іменники у відповідному відмінку 
      Не з’явився (із-за, через, по) хвороба.


       Оцінки (за, по) диктант.


      Підйом тривав (біля, протягом, близько) три години.


      Працювати (по, за) контракт.


      Залучити (в, до, для) роботи.


      Змагання (з, по) футбол.


 

2.   «Перекладач»
Переклади українською мовою 
По приказу


По указанию


На следующий день


Послать по почте


Принять во внимание


По собственному желанию



3.      «Конструктор»
З двома будь-якими словосполученнями (поданими вище) склади речення 
1.


2.


                                                       

Немає коментарів:

Дописати коментар